Pfaler-kirja

Syksyllä 2014

Rovasti Pfalerin muistelmat on Kansanvalistusseuran kotiseutukuvauksia, muistelmia Kuhmoniemen seurakunnasta.                                                          Kirjan hinta on 18 euroa.     NYT  15 euroa

”Ihmisyyden pisaroita” – vaivaishoidosta perusturvaan                                       Kuhmon sosiaali- ja terveystoimi ennen Kainuun maakunta- kuntayhtymää vuosilta 1865-2004.     Kirjan hinta on 30 euroa,   NYT  20 euroa.                                 Tuotteita on rajoitettu määrä.

Kotiseutuyhdistyksen tuotteita saa Jorma Korhoselta  puh.0405909212

Kotiseeutukalenteria vuodelle 2018 ei tule, mutta jos löytyy sopivia aiheita, niin jatkossa kalenteria voidaan tehdä.

Kuhmon kotiseutuviikkoa syksyllä 2014 voi luonnehtia sanalla onnistunut. Kirkkopyhä ja sitä seurannut kinkeritilaisuus Tuupalan väentuvassa, sekä Pfalerin kirjan julkistamisineen sai ihmisiä liikkeelle runsaasti. Maanantaina kirjastossa tapahtunut näyttelyn avajaiset keräsi myöskin mukavasti väkeä. Keskiviikkona pidettiin Kalevalan Kuntoutuskodilla kinkeriperinteen muistelutilaisuus ja samassa yhteydessä tietenkin kerrottiin myös Pfalerin kirjasta. Kuhmo-filmit ja vanha Havukkalainen saivat omat katsojansa. Torstaina Tarinatupa täyttyi kinkeriperinteen muistelijoista. Kuhmo-filmit ja Havukkalainen jatkoivat Pajakkakinon tarjontaa. Kiitos kaikille viikon järjestelyihin ja tapahtumiin osallistuneille!